ענף השירותים הוא הענף השלישוני העוסק בחינוך, בריאות, בנקים, חברות ביטוח, תיירות, תקשורת ואינטרנט.
ככל שהמדינה מפותחת, כך ענף השירותים גדול ומגוון יותר. בניגוד לירידה במספר המועסקים בתעשייה וחקלאות, מספר המועסקים בענף השירותים גדל במהירות רבה ברוב מדינות העולם. גם בישראל משקלו של ענף השירותים בכלכלה הוא הגדול ביותר, העובדים בענף השירותים אינם מייצרים מוצרים אלא הם מספקים לאחרים שירותים שונים ומגוונים.
נהוג למיין את ענף השירותים לשלושה קבוצות:
- שירותים אישיים – המספקים צרכים אישיים יומיומיים כגון ספרים, חייטים, סנדלרים וכן הלאה.
2. שירותים ציבוריים הכוללים שירותים הניתנים לתושבים ע"י רשויות המדינה כגון שירותי חינוך, בריאות, רווחה ועוד.
3. שירותים יצרניים הנקראים גם שירותים עיסקיים הכוללים בנקים, ראיית חשבון, סוכנויות ביטוח, עריכת דין וכו'.
חשיבותם של השירותים היצרניים עולה בשל הכלכלה הגלובלית כמו כן חברות עיסקיות ישראליות משתלבות בחברות הרב לאומיות ויש צורך בשירותי ייעוץ עיסקי, משרדים של רואי חשבון בינלאומיים וכדומה.
ענף התיירות
ענף התיירות הוא אחד הענפים הגדולים ביותר במגזר השירותים.
הגורמים המאיצים את התיירות
1. עלייה ברמת החיים.
2. שעות פנאי רבות יותר.
3. ניידות והקלות במעבר בין מדינה למדינה.
4. שיפור באמצעי התחבורה וירידה במחירי התעופה.
יתרונות ישראל בתיירות
1. אקלים נוח ומגוון.
2. מגוון נופים סמוכים זה לזה: מדבר (נגב), שלג (חרמון).
3. ארץ ישראל קדושה לשלוש דתות.
4. אתרים היסטוריים.
5. חופי ים ואתרי נופש.
6. תיירות מרפאת – ים המלח.
בישראל כמו במדינות רבות בעולם ענף התיירות נמצא במגמת עלייה. בישראל תיירות יוצאת (תנועה של תיירים היוצאים לחו"ל) גדולה מאוד. כמו כן תיירות הפנים (תנועה של מטיילים בתחומי המדינה) גדולה גם היא.
מצב התיירים המגיעים לישראל תלוי במצב הבטחוני ובשקט השורר במדינה. לישראל מגיעים תיריים בעיקר לשם עלייה לרגל, נופש, ביקור קרובים ותיירות מרפא.
הידעת? כל אדם תשיעי בישראל עוסק בתיירות.
כתיבת תגובה